Potencjalni odbiorcy – głównie hurtownicy

Album ten nie stanowi jeszcze oferty rynkowej. Potencjalni odbiorcy – głównie hurtownicy i więksi detaliści – zanim zdecydują się na zamówienie dużej partii wyrobów, muszą modele obejrzeć „w naturze”. Tylko niewielką część swojej produkcji zakład sprzedaje w swoim sklepie firmowym.

Z niektórymi odbiorcami zakład ma stałe kontakty ich przedstawiciele przyjeżdżają tutaj, oglądają proponowane modele i podpisują umowy. Reszta kolekcji prezentowana jest na różnych targach i giełdach odzieżowych, w miejscach spotkań przedstawicieli producentów i firm handlowych. Tam prowadzi się negocjacje w sprawie cen, terminów dostaw, wielkości partii towaru itp. Tam nasz płaszcz z produktu zamienia się w towar, staje się przedmiotem obrotu. Tam też firmy konkurują ze sobą, walczą o atrakcyjniejsze kontrakty, Najlepiej w tym gronie mają się monopoliści, czyli wyłączni producenci jakiegoś towaru lub jedyni zainteresowani czymś odbiorcy. Oni najczęściej nie negocjują, lecz dyktują swoje warunki.

Propozycje albumowe przekształcane są w rzeczywistą kolekcję w dziale wzornictwa. Pracują tu wysoko wykwalifikowane krawcowe (nie zaś wąsko wyspecjalizowane szwaczki). Każdy model wykonywany jest w jednym lub najwyżej kilku egzemplarzach (np. w różnych kolorach). Powtórzmy: do produkcji trafiają tylko te modele, które zostaną przez handlowców zaakceptowane i zakontraktowane w odpowiednio dużych partiach.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>