Szybko zaczęły napływać z centrali pierwsze informacje o przewidywanych zamówieniach. Dlaczego pierwsza wiedziała o nich centrala? Otóż biuro nastawione jest głównie na obsługę klientów zagranicznych. Oferta rynkowa umieszczona jest w specjalnych wydaniach różnych zachodnich business books, za pośrednictwem których dociera do firm zainteresowanych tego rodzaju usługami. Stąd znają one adres firmy macierzystej i jej agend. Dlatego klienci często najpierw kontaktują się z centralą, a dopiero później z agendami w interesujących ich krajach. Kiedy już klient trafi do właściwego biura, to przejmuje ono w całości jego sprawę i prowadzi ją do końca bez zaangażowania „góry”. _
Każdą sprawę bierze w swoje ręce jeden z prawników. Jeszcze przed pojawieniem się klienta, jak tylko napływa informacja o jego sprawie, zbierane są potrzebne dane i wspólnie z kierownikiem biura ustalany jest tryb postępowania. Gdy klient pojawia się osobiście, pracownik prowadzący jego sprawę jest już dobrze przygotowany do rozmowy. Także klient jest z reguły dobrze przygotowany, ponieważ każda minuta rozmowy kosztuje go ok. 100 USD. Zresztą wcześniej musi wpłacić na konto biura kilka tysięcy dolarów tytułem kaucji. Suma ta jest następnie rozliczana i, zależnie od wartości usługi (ta z kolei zależy w dużym stopniu od wartości transakcji przeprowadzonej przez klienta na polskim rynku), bądź dopłaca brakującą kwotę, bądź otrzymuje nadwyżkę.
Leave a reply